keskiviikko 17. marraskuuta 2010

Segadused ARK nimelise organisatsiooniga.

Üks tont viros ringi käib. ARK i nime all. See organisatsioon koondab endas tõsiselt piiratud võimetega vaime. Lugu ise algas juba enne meie Soome sõitu. Mul hakkas esmane juhiluba läbi saama ja see oleks tulnud peagi päris loa vastu vahetada. Käisime Tartu ARKs küsimas, et mis oleks parim lahendus, et ega ette ei saa avaldust ära esitada. Leti taga oli vene nimega tädike, kes ütles et ei saa mitte. Siis küsisin selge sõnaga, et ega ei saa loataotlust saata postiga, käsipostiga või elektrooniliselt. Tädi vastu - ei saa - ainult ise saab tuua. Hea küll kui nii selge sõnaga öeldi, siis võtsin tõe pähe ja seadsin vaimu valmis selleks et kappan peale Teise Poole palgapäeva kaheks päevaks Tallinnasse ja lasen loa kiirmenetlusega teha.

Aga nali läks lahti sellel nädalavahetusel. Reisiplaane tehes põikasin ka ARK i kodukale ja avastasin puhtjuhuslikult,et paberivabast ARKist saab digitaalselt juhiloa avaldust täita ja saata - kena kivi letiteenindaja kapsaaeda. Peale väikest arupidamist leidsime, et see on mõistlik, saab küll loa hiljem kätte, aga see-eest ainult järgi minemise vaev. Noh hea küll. Tegin esmaspäeval avalduse ära ja maksin ARKile 400 eeku loa tootmise eest.

Täna kontrollisin kuidas seisud on ja avastasin et taotlus on tagasi lükatud. Põhjust loomulikult juures ei olnud. Helistasin ARK- i üldtelefonil, et sihuke ongelma on. Sealt anti mulle kaks telefoninumbrit, et kui esimene toru ei võta, siis teine ehk ikka vastab. Selle julgustava kommentaari peale asusin numbreid proovima. Esimene ei võtnudki toru. Proovisin teist, seal vastas tülpinud häälega naisterahvas. Küsisin, et kas ARK räägib, tülpinud hääl vastas, et ei Ida Tallinna Keskhaigla Patoloogia osakond. Järeldasin, et kas olin valesti valinud või valesti kuulnud numbri. Proovisin veel infotelefoni ja küsisin numbrid üle, kurtsin ka et esimene number üldse ei vasta, mis peale tädike ütles et see on normaalne, et peaspetsialistidel muudki teha kui telefonile vastata ja ise otsustavad millal vastavad.

Noh Heakene küll. Varustatud õige numbriga, sain lõpuks proua peaspetialistiga ühendust. Selgitasin oma probleemi ära, mispeale spetsialist teatas rõõmsal toonil, et ju seal siis midagi puudu oli, et avaldus tagasi lükati. Küsib isikukooti ja hüüatab veel haiglasema rõõmuga - oo jaa lõppastme koolitus on puudu ! Ainult jehuu või mingi orgastiline oiatus jäi puudu. See lisanud järgmisele lausele. Teie autokool on selle kindlasti saatmata jätnud. Küsige neilt miks seda ei ole!

Hea küll jätan hullu peaspetsialisti ennast välja elama ja helistan autokooli sekretärile. Too ütleb, et juba märtsis sai ära saadetud andmed, aga see on tavaline nähe, et ARK need oma andmebaasis ära kaotab ja saadab need igaks juhuks uuesti.

See tehtud asun uut avaldust vormistama ja tuvastan, et selleks pean uuesti 400 krooni maksma, sest ARK paberivaba süsteem ei luba muidu avaldust ära saata kui panga kaudu sinna juurde raha ei maksa. Kaalun asja ja helistan uuesti peaspetsialistile. Peale poolt tundi asjatuid kutsuda laskmisi võtab tädike lõpuks telefoni. Tutvustan ennast uuesti, et jälle mina ja et autokool saatis andmed igaks juhuks uuesti, et kas ta kontrolliks. Spetsialist kontrollib ja teatab, et jah nüüd on kõik korras, et tehku ma rõõmsalt uus avaldus. Ma vastasin seepeale, et teeksin hea meelega aga raha ei soovi uuesti maksta. Spetsialist vastu, et aga ei pea ju uuesti maksma, et märkigu ma lihtsalt linnuke, et raha on makstud. Mina kontrollin järele ja kinnitan talle, et avalduse ankeedi juures ei ole sellist linnukest. Spetsialist mõtleb veidi ja ütleb, et mis rahast te üldse räägite, et avalduse eest ei pea maksma, vaid loa enda eest kättesaamisel. Ma siis selgitan peaspetsialistile tema oma arvutisüsteemi, mis muidu avaldust ei kinnita kui 400 krooni makstud. Tädike mõtleb pikalt ja ütleb siis, et palun oodake ta läheb käib ja uurib, et äkki kuuleb midagi. Järgmised paar minutit kuulan telefonist ärevat naiste jutuvada, endal eurod arvelt maha tiksumas. Siis tuleb spetsialist tagasi, et tema küll mind aidata ei oska kui ma linnukesi ei näe, aga miks ma lihtsalt pangast makse väljavõtet välja ei trüki ja seda ja avaldust ise ära ei too? Mina vastan, et tooks hea meelega, aga paraku pean ma selleks 700 kilomeetrit maha sõitma. Selle peale hiilgab peaspetsialist geograafia alaste teadmistega ja ütleb ülbe eneskindlusega, et ega ma ei pea ju Tallinnasse tulema, et neil on igas Eesti maakonnas büroo. Ma ei osanud selle peale öelda muud kui kena küll, aga kui te nüüd järele mõtlete, siis saate ise ka aru, et ma ei viibi hetkel eestis. Selle peale spetsialist mõtles ja ütles, et siis ei oska ta mind küll kuidagi aidata.

Hakkasin juba selle naise intelligentsitasemest omale kuvandit looma, kuid sellegipoolest tahtsin veel paar küsimust küsida. Esiteks uurisin, et hea küll ma maksan veelkord need 400 krooni, et kas ma saan ülearuse tagasi. Tädi mõtles hetke ja ütles, et saan küll kui sekretärile avalduse ja kontoväljavõtted esitan. See mure lahendatud küsisin, et kas ta oskab öelda kumba Tallinna büroosse mu luba tuleb. Spetsialist hiilgab jälle oma Paberivaba ARKi alaste teadmistega ja ütleb, et te saate sealt ise valida kumba. Ma kinnitan et ei saa. Tema vastu, et saab küll, et kõik eesti bürood on seal olemas. Ma vastu, et kõik eesti linnad jah, aga Tallinna kohta on lihtsalt Tallinn valikus, mitte Tallinna see büroo ja Tallinna too büroo. Tädi ütleb et ei saa olla nii, et kõik kes tahavad on alati neile saanud tellida oma loa, ja kui mina seda üles ei leia kuidas seda tellida neile siis ei oska ta mind aidata küll. Ma küsisin siis, et kuhu need load üldiselt tulevad. Spetsialist vastab - meile muidugi. Ma küsin, et kuhu Meile ja saan vastuse lõpuks, et Mäepealse büroosse.
Siis saan veel kommentaari, et rohkem ei oska ma teid kuidagi aidata ja lõpetan selle imeliku indiviidiga suhtluse.

Ehk siis kokkuvõttes, kui kõik klapib on mul kuskil kümne päeva pärast võimalus Tallinnasse sõita oma luba ja 400 krooni nõutama - eks näis kuidas see läheb.


Nii muust elust ka. Ilm on stabiilselt 3-5 kraadi külma, kuid nädalavahetuseks lubatakse üle 10 kraadi. Teisel Poolel oli esimene palgapäev ja elu toimib nüüd normaalselt. Sai Teise Poole õli lekkiv Opel ka remonti viidud. Lubati reedeks valmis saada. Siis tuleb veel tollipaberid ja ülevaatus korda saada ja uued talvekummid sellele alla osta ja siis võib muretult sõita ( Loodetavasti). Peamine mässamine käibki igasugu paberikraamiga. Kuid see laabub ka tasapisi. Igatahes käib siinpool asja ajamine kuidagi mõnusamalt kui Eesti poolel ja selliseid tonte nagu ARKis siin ei ole.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti